Tesla-Kabinenüberhitzungsschutz: Unverzichtbar oder reine Komfort-Funktion?

Overopphetingsbeskyttelse av Tesla-kabinen: viktig eller ren bekvemmelighet?

Tesla om sommeren: Er beskyttelse mot overoppheting av kabinen virkelig viktig eller en bekvemmelighetsfunksjon? Finn ut her.
Tesla lader i Europa: Dette er hva du trenger å vite Leser Overopphetingsbeskyttelse av Tesla-kabinen: viktig eller ren bekvemmelighet? 2 minutter Neste Tesla og Apple Music: Strøm enkelt favorittsangene dine

Biler kan bli betraktelig varme når de står i direkte sollys over lengre perioder om sommeren. Tesla-biler er spesielt utsatt for dette. berørt, fordi de store glassflatene deres, som Tesla-glasstaket og den ekspansive frontruten, slipper inn rikelig med sollys.

For å forhindre at kupeen blir for varm, tilbyr Tesla en funksjon som kalles overopphetingsbeskyttelse i kupeen. Men er dette virkelig nødvendig, eller kan man spare energi uten?

Tesla Summer: Lavt strømforbruk for overopphetingsbeskyttelse i kupeen

Komponenter som skjermen eller datamaskinen blir vanligvis ikke skadet av høye temperaturer inne i kjøretøyet. Tesla påpeker også i de respektive brukerhåndbøkene at overopphetingsbeskyttelsen kun er en praktisk funksjon. Om den skal aktiveres eller ikke, er derfor et spørsmål om personlig preferanse.

Hvis bare viftene går, trengs det knapt noe energi – og selv om klimaanlegget er slått på for å holde temperaturen rett under 40 °C, brukes bare mellom 300 og 500 watt.

Tesla UV-beskyttelse og varmestopp: Solbeskyttelsesdeksler

Varmebeskyttelse som ikke krever energi i det hele tatt er tilgjengelig i form av SolbeskyttelsesdekslerDisse dekker store områder som glasstaket på Tesla Model 3, og holder dermed varmen ute.

Hva var din erfaring med Teslaen din i sommer?

1 kommentar

Andreas Brodowski

Andreas Brodowski

Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…

Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…

Legg igjen en kommentar

Alle kommentarer modereres før de blir publisert.

Dette nettstedet er beskyttet av hCaptcha, og hCaptchas personvernerklæring og vilkår for bruk gjelder.