Cars can heat up considerably when left in direct sunlight for extended periods during the summer. Tesla vehicles are particularly susceptible to this. affected, because their large glass surfaces, like the Tesla glass roof and the expansive windshield, let in plenty of sunlight.
To prevent the interior from getting too hot, Tesla offers a feature called cabin overheat protection. But is this really necessary, or can you save energy without it?
Tesla Summer: Low power consumption of cabin overheating protection
Components like the display or computer are not usually damaged by high temperatures inside the vehicle. Tesla also points out in the respective user manuals that the overheating protection is purely a convenience feature. Whether or not to activate it is therefore a matter of personal preference.
If only the fans are running, hardly any energy is needed – and even if the air conditioning is switched on to keep the temperature just below 40 °C, only between 300 and 500 watts are used.
Tesla UV protection and heat stop: Sun protection covers
Heat protection that requires no energy at all is available in the form of Sun protection coversThese cover large areas like the Tesla Model 3 glass roof, thus keeping the heat out.
What was your experience with your Tesla this summer?













1 Comment
Andreas Brodowski
Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…
Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…