When cars are left in the blazing sun for long periods in summer, they can heat up considerably. Tesla vehicles are particularly affected by thisbecause their large glass surfaces, such as the Tesla glass roof and the overhanging windshield, let in a lot of sunlight.
Tesla has so-called cabin overheating protection to prevent the interior from getting too hot. But is this really necessary or can you save the energy?
Tesla summer: Low consumption of the cabin overheating protection
Components such as the display or computer are not normally damaged by high temperatures in the vehicle. Tesla also points out in the respective user manuals that the overheating protection is purely a convenience feature. It is therefore a matter of taste whether you activate it.
When only the fans are running, hardly any energy is required - and even if the air conditioning is switched on to keep the temperature just below 40 °C, only between 300 and 500 watts are used.
Tesla UV protection and heat stop: sun protection covers
Heat protection that requires no energy at all is available in the form of sun protection covers. These cover large areas such as the Tesla Model 3 glass roof and thus keep the heat out.
What is your experience with your Tesla in summer
1 Comment
Andreas Brodowski
Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…
Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…