Tesla-Kabinenüberhitzungsschutz: Unverzichtbar oder reine Komfort-Funktion?

Tesla cabin overheating protection: Essential or just a convenience function?

Tesla in summer: Is the cabin overheating protection really important or just a convenience function? Find out here.
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When cars are left in the blazing sun for a long time in summer, they can heat up considerably. Tesla vehicles are particularly affected by this, because their large glass surfaces such as the Tesla glass roof and the protruding windshield let in a lot of sunlight.

Tesla has a cabin overheating protection system to prevent the interior from getting too hot. But is it really necessary or can you save yourself the energy?

Tesla Summer: Low consumption of the cabin overheating protection

Components such as the display or computer are not normally damaged by high temperatures in the vehicle. Tesla also points out in the respective user manuals that the overheating protection is purely a convenience feature. It is therefore a matter of taste whether you activate it.

When only the fans are running, hardly any energy is required - and even if the air conditioning is switched on to keep the temperature just below 40 °C, only between 300 and 500 watts are used.

Tesla UV protection and heat protection: sun protection covers

Heat protection that requires no energy at all is available in the form of sun protection covers. These cover large surfaces such as the Tesla Model 3 glass roof and thus keep the heat outside.

What experience did you have with your Tesla in the summer?

1 comment

Andreas Brodowski

Andreas Brodowski

Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…

Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…

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