Tesla-Kabinenüberhitzungsschutz: Unverzichtbar oder reine Komfort-Funktion?

Beveiliging tegen oververhitting van de Tesla-cabine: essentieel of puur een gemaksfunctie?

Tesla in de zomer: is bescherming tegen oververhitting in de cabine echt belangrijk of een gemaksfunctie? Ontdek het hier.
Tesla opladen in Europa: dit is wat u moet weten Lees ze Beveiliging tegen oververhitting van de Tesla-cabine: essentieel of puur een gemaksfunctie? 2 minuten Verder Tesla en Apple Music: stream eenvoudig uw favoriete nummers

Auto's kunnen flink opwarmen als ze in de zomer langdurig in direct zonlicht staan. Tesla-voertuigen zijn hier bijzonder gevoelig voor. aangetast, omdat de grote glasoppervlakken, zoals het glazen dak van de Tesla en de grote voorruit, veel zonlicht binnenlaten.

Om te voorkomen dat het interieur te heet wordt, biedt Tesla een functie genaamd Cabin Overheat Protection. Maar is dit echt nodig, of kun je energie besparen zonder?

Tesla Zomer: Laag stroomverbruik van de oververhittingsbeveiliging in de cabine

Componenten zoals het display of de computer raken doorgaans niet beschadigd door hoge temperaturen in de auto. Tesla wijst er in de betreffende handleidingen ook op dat de oververhittingsbeveiliging puur een gemaksfunctie is. Of deze al dan niet geactiveerd moet worden, is daarom een ​​kwestie van persoonlijke voorkeur.

Als alleen de ventilatoren draaien, is er nauwelijks energie nodig – en zelfs als de airconditioning wordt ingeschakeld om de temperatuur net onder de 40 °C te houden, wordt er slechts tussen de 300 en 500 watt verbruikt.

Tesla UV-bescherming en hittebescherming: zonwerende hoezen

Hittebescherming die helemaal geen energie nodig heeft, is verkrijgbaar in de vorm van Zonwerende hoezenDeze bedekken grote oppervlakken, zoals het glazen dak van de Tesla Model 3, en houden zo de warmte buiten.

Wat was jouw ervaring met je Tesla deze zomer?

1 Opmerking

Andreas Brodowski

Andreas Brodowski

Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…

Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…

Een commentaar schrijven

Alle opmerkingen worden vóór publicatie gecontroleerd.

Deze site wordt beschermd door hCaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van hCaptcha zijn van toepassing.