Als auto's in de zomer langere tijd in de felle zon staan, kunnen ze behoorlijk warm worden. Vooral Tesla's hebben hier last vanomdat hun grote glazen oppervlakken, zoals het glazen dak van de Tesla en de overhangende voorruit, veel zonlicht doorlaten.
Om te voorkomen dat het interieur te heet wordt, heeft Tesla een zogenaamde bescherming tegen oververhitting in de cabine. Maar is dit echt nodig of kunt u zich de energie besparen? Componenten zoals het display of de computer raken normaal gesproken niet beschadigd door hoge temperaturen in de auto. Tesla wijst er in de respectieve gebruikershandleidingen ook op dat de oververhittingsbeveiliging puur een gemaksfunctie is. Het is dus een kwestie van smaak of u deze activeert. Als alleen de ventilatoren draaien, is er nauwelijks energie nodig - en zelfs als de airconditioning wordt ingeschakeld om de temperatuur net onder de 40 °C te houden, wordt er slechts tussen de 300 en 500 watt verbruikt. Warmtebescherming waarvoor helemaal geen energie nodig is, is verkrijgbaar in de vorm van zonneschermhoezen . Deze bedekken grote oppervlakken zoals het glazen dak van de Tesla Model 3 en houden zo de warmte buiten. Welke ervaring hebt u met uw Tesla in de zomer? Tesla zomer: Laag verbruik van de oververhittingsbeveiliging in de cabine
Tesla UV-bescherming en warmtestop: zonweringshoezen
1 Opmerking
Andreas Brodowski
Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…
Für Menschen mit weniger Haar auf dem Kopf, die dann auf Grund der Körpergröße vielleicht näher am Dach rankommen ist’s mit Sonnenschutz einfach deutlich angenehmer. Dazu verbraucht die Klimatisierung im Innenraum weniger Strom und auch der Überhitzungsschutz mit Klimaanlage ist effizienter. Denn auch wenn Tesla meint, dass die Temperaturen im Innenraum im Sommer kein Problem für die Technik sind – mein Rock 4c+, den ich fürs Überschussladen dank Teslas API Request Kastration brauche, liebt es nicht so heiss… Auch ist das Fahrzeug schneller und besser auf für Fahrer taugliche Betriebstemperatur sowie die Sitze und Lenkrad angehmer in den ersten Minuten zu verwenden… Klar – es kostet Energie, nur der Komfort ist es mir wert… Persönliche Erfahrung…