Have you ever found yourself in the following situation? You are driving your Tesla and notice an error or bug, be it in the driving behavior, the autopilot or in the touchscreen software. But by the time you stop and make a note of the incident, you have often forgotten about it. Tesla offers a solution to this problem!
If you notice a problem, simply activate voice input by pressing the right scroll wheel and say "Bug report". You can then briefly describe the problem and Tesla will save the audio message along with some data and a screenshot of all available displays. For example, you could say: "Bug report - traffic sign incorrectly recognized" or "Bug report - autopilot cannot be activated"- depending on which bug you have just encountered.
Since the error message also takes screenshots, Tesla recommends displaying the map on the main display before recording so that the location of the vehicle can be better determined. This is particularly helpful for incidents involving the Autopilot.
Important for the bug report feature: The data is usually not transferred directly to Tesla, but only read out at the next appointment at a service center. So far, this is due to the rather low upload rates of the vehicles, so it is quite possible that in future every bug report will be evaluated directly at Tesla.
1 Comment
Helmut Schramke
Das Audioproblem ist leider seit dem vorletzten Update! Telefonieren ist nur mehr mit viel Fantasie möglich! Bei einem Servicetermin wurde mir zugesagt, dass das Problem demnächst über ein Update gelöst wird. Nun sind wieder Wochen ins Land gezogen und nichts ist passiert…….Ich finde dass dies von Tesla DRINGEND behoben werden muß da ich davor 3 Jahre keine Probleme hatte und dieses Update mit den darauf folgenden Problemen an Sachbeschädigung grenzt!
Das Audioproblem ist leider seit dem vorletzten Update! Telefonieren ist nur mehr mit viel Fantasie möglich! Bei einem Servicetermin wurde mir zugesagt, dass das Problem demnächst über ein Update gelöst wird. Nun sind wieder Wochen ins Land gezogen und nichts ist passiert…….Ich finde dass dies von Tesla DRINGEND behoben werden muß da ich davor 3 Jahre keine Probleme hatte und dieses Update mit den darauf folgenden Problemen an Sachbeschädigung grenzt!